Mitshubishi MTB Challenge...

Äntligen är det dax för det första riktiga långloppet i kalendern, Billingeracet i Skövde. Solen skiner och det är torrt i skogen, eventuellt blir det lite mulet imorgon men förutsättningarna är nog i det närmaste perfekta. Det skulle väl vara att det kunde varit lite varmare då, men man kan väl inte alltid få allt man önskar sig.


Det blir allt tuffare för varje år i min klass, det kommer upp yngre och starkare förmågor från H-40 och själv blir man ju bara äldre och äldre. Årets målsättning i cupen blir att försöka hålla mig runt topp tio i resultatlistan på deltävlingarna, det är bra nog tycker jag. Hade jag varit elitåkare och legat runt topp tio så hade både jag och de flesta andra tyckt att det var bra, då måste väl samma förhållande i H-50 gälla, vi är en stor klass med många starka gubbar.

Vissa år har jag haft den där lilla extra motivationen att fokusera på mina största svagheter samt att ständigt tänka på vad jag stoppar i mig o.s.v. Numera är jag inte på den nivån mentalt, jag cyklar för att det är kul och för att jag mår bra av det. Kan jag göra detta och samtidigt vara med där uppe och slåss om någon placering runt tionde plats så räcker det gott för mig.

Imorgon vet vi om min målsättning håller eller om jag behöver revidera den, den om topp tio alltså. Målsättningen att ha kul den vet jag att jag kommer infria...

Jag gillar att vara ute i god tid...

Lite kaffe på "verandan"...

En skön stund för mig själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback