Valborgshelgen...

Jag gav ju en väldigt kort rapport i lördagskväll efter Dalslands xc och mycket mer är det väl inte att säga om racet än att jag rullade imål på 94:e plats tillslut av de ca 400 startande, det är ju ett väldigt snabbåkt race där vinnaren kommer in på strax under 30 km/h i snitt. Med tanke på min punktering och att det därefter inte var helt enkelt att ensam köra in tid på dom snabba grupperna som samarbetade framför mig så är jag ändå väldigt nöjd med vad jag gjorde...


Söndagen och förmiddagen igår tillbringades i det gamla stenbrottet vid Hällekis på kinnekulle där vi mötte upp goda vänner och fick en oss riktigt mysig kväll med lägereld, god mat och spökhistorier för dom yngre. På tal om historier eller rättare sagt historia så fick vi lärt oss att kalksten från stenbrottet finns i tornen på Notre Dame och faktiskt ännu längre bakåt i tiden användes till dom inre gångarna i pyramiderna, helt otroligt ju...

Innan vi åkte hem igår blev det även en topptur med mtb upp till utkikstornet på kinnekulle, inget långt träningspass utan mera ett lugnt och fint njutpass på en timme. Vi cyklade leden upp från stenbrottet och det är otroligt vad fint det är, man borde definitivt vara här och cykla oftare alltså...

Nästa race kommer snabbt nu då det är kortvecka och Lidingö mtb går av stapeln på lördag, det ska bli kul med ett helt nytt race som jag aldrig kört förut. Jag måste bara försöka seeda fram mig något led då dom placerat mig i 4:e startgrupp, jag är visserligen ingen elitåkare men lite längre fram borde jag väl få en plats eller...

Efter racet så blir det middagsbjudning hemma hos dottern och Dan som ju bor bara några kilometer från tävlingsplatsen, dom har bytt lägenhet och bor nu i markplan med stor uteplats och kvällssol. Väderprognosen ser ju lovande ut så det ser jag fram emot..

Stenbrottet i Hällekis, en fantastisk plats som utgångspunkt för div äventyr...

Känns nästan som vilda västern...

En liten topp posering...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback