100%...

Dagen började med ett läkarbesök och några provtagningar som saknades för att jag ska få en fullständig bild av min hälsostatus, jag gjorde också en uppföljande mätning av blodtrycket som ju varit alldeles för högt under en längre tid. Idag var det äntligen nere på normal nivå igen och det utan medicinering vilket är ett mycket bra tecken, det tyder väl på att kroppen återhämtat sig en del från den inre stress den varit utsatt för.

Tacksam för dessa possitiva nyheter åkte jag hem och brände av sex stycken fyraminutare , fem på monarken och den sista på löparbandet. Totalt en timmes träning och ansträngningsvisaren på min garminklocka gick så högt upp det går. En bra känsla under hela passet och en förvånansvärt pigg & fräsch känsla efteråt sätter sina spår på humöret, nu börjar jag nästan tro på att det kan bli lite race i vinter också och inte bara motionscykling där nere i värmen. 

Imorrn blir det en timmes lugnare cykling på monarken och på fredags morgon innan vi blir skjutsade ut till flygplatsen ska jag ta mig en halvtimmes lätt löpning på bandet, sedan är vi på väg och på lördag ska vi bara ta det lugnt och komma i ordning i huset. På söndag däremot, då ska jag ut och njutcykla en första sväng och börja acklimatiseringen till värmen och tidsomställningen, det brukar ta en fem dagar ungefär sedan får vi se hur känslan är och hur jag lägger upp decembers fortsatta träningar...

(null)
Det var längesedan jag körde upp mätaren på rött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback