Tiominutare...

Bernhard hade kollat fel i sitt träningsschema så nu blir det först på lördag som vi ska köra femminuters intervaller ihop, nu när jag ändå laddat upp för lite hårdkörning så bestämde jag mig för att prova på ett par försiktiga tiominuters tröskelintervaller ensam istället. 

Jag har några olika rundor med olika långa strava segment där jag brukar kolla hur jag ligger till formmässigt och idag körde jag en sväng med två sju kilometers segment, det är platt terräng och bra väg så det som gäller är väl fart och bra tryck i benen. 

Känslan var seg och både farten och trycket saknades tyckte jag, inte så konstigt kanske med tanke på det som varit så döm om min förvåning när jag kommer hem och kollar in tiderna på strava. Det var väl Inte dom snabbaste kanske men samtidigt långt ifrån de sämsta, någonstans i mitten på skalan hamnade jag och med tanke på att jag inte har någon form överhuvudtaget att tala om för tillfället så får jag väl vara mycket nöjd med dagen ändå. Med några hårda pass till i boken så ska nog känslan och trycket i benen snabbt bli betydligt bättre, det är jag helt övertygad om...


(null)
Dagens intervaller...

(null)
En liten fågel har byggt bo och flyttat in hos grannen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback