En jäkligt bra weekend...

Vad annat kan man säga när tillvaron är på topp, jag har haft en jäkligt bra weekend nere i de danska skogarna och redan nu i bilen på väg hem så längtar jag tillbaka. Det får definitivt bli ett återbesök innan sommaren är slut...

Men nu närmast står det annat på agendan, jag måste komma igång och tävla lite om jag ska lyckas få upp någon form till mina måltävlingar för säsongen, landsvägs SM går ju redan midsommarveckan och dit är det ju inte jättelänge. Jag behöver verkligen få igång en strukturerad plan omgående och sedan ha lite flyt med allt runt omkring såsom bl.a vädret, ska jag ha någon chans att komma igång ordentligt så måste det vara roligt att träna och det tycker jag inte det är när det är skitväder. Så en torr och varm försommar alltså, det vore inte dumt...

Förresten det enda "landsvägsracet" jag kommer köra inför SM är viaredssjön runt, ett motionslopp strax utanför stan tredje helgen i maj, vad tror ni om den uppladdningen...

På mtb sidan däremot blir det några fler race, förhoppningsvis startar jag redan till helgen på västgötacupen i Ulricehamn, sedan blir det cykelrallarn mellan Bottnaryd och Hallby. BCA racet 9-10 juli ligger också med i planen och sedan har vi då det här med landsvägs SM veckan därpå. Om vi återgår till skogscyklingen så får Mörksuggan och fjällturen får stå som sista förberedelser inför MTB SM i juli och där är det framförallt sprinten jag satsar på, även här ett spännande upplägg eller ?... två långlopp som förberedelser inför sprint SM där man tävlar ett par minuter per heat...

Att våga vara annorlunda och att ha kul på vägen är mottot för säsongen, sedan får det gå som det går...

Nedan en liten bildkavalkad från blå spåret i Tisvilde hegn, Danmark...
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
"Photo cred" till Madde som var med mig i morse och agerade fotograf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback