Vändningen...

Jag kände väl redan i söndags på helgens distansrunda att nu har det äntligen vänt och igår fick jag ännu en bekräftelse på att kroppen är frisk och redo för lite hårdare belastning. Tanken var att jag skulle köra BCA:s klubbträning ihop med någon av ungdomsgrupperna för att få lite rolig stigcykling tillsammans med likasinnade, men först ville jag köra lite pulshöjande intervaller själv så jag cyklade ner till knallestensvarvet och körde tre tiominuters sweetspottare med en riktigt bra känsla. Därefter rullade jag upp till kransmossen för att möta upp vad som måste varit minst 80 talet förväntansfulla ungdomar med ledare fördelat på fem grupper som skulle ut åt olika håll i terrängen.

Jag kände mig överraskande pigg efter mina tre 10 minuters "uppvärmningsintervaller" så jag hängde på den snabbaste gruppen som också skulle köra intervaller. Vi gav oss iväg ner till knallestensvarvet igen där vi började med fyra korta intervaller på ett tekniskt varv, full fart över stock och sten under ca 2-3 minuter med maximal intensitet och puls upp i zon fem. Jag hade en förvånansvärt bra känsla även här så när vi rullade vidare till nästa ställe där tre stycken 4-5 minuters fartintervaller på grusväg skulle köras så var jag fylld av possitiv energi, tre stenhårda intervaller senare så kan jag sammanfatta gårdagens träningspass som ett av de bättre det här året. Självklart saknas lite fart och form med känslan i kroppen var ändå på absolut toppnivå, nu kör vi järnet...

(null)
Gårdagens pulskurva...

(null)
Gårdagens pulszoner...

(null)
Gårdagens gäng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback