Västkusten...

Nu har vi då vart här ute på västkusten några dagar för lite sol och bad, vi stått parkerade på "surfcampen" vilket är en ställplats för husbilar ända nere vid havet i apelviken.

Jag har hunnit med ett par fina träningspass också, i förrgår snurrade jag runt några varv på varbergs mtb:s tävlingsvarv bara några kilometer härifrån. Sedan hörde gode vännen Pauli från 8848 av sig och undrade om vi skulle ta en långsväng ihop på onsdagen, han skulle vara här nere under gårdagen så det passade ju bra att styra upp en gemensam runda. Lite senare kom ett sms om att vi skulle mötas upp hemma hos den inte helt obekanta inom cykelkretsar Lars Svalin, kul med någon som känner till omgivningarna riktigt bra för då slipper man ju orientera sig hela tiden, det är bara att hänga på liksom och njuta av det som bjuds. 

När vi väl möttes upp igår morse så var även den gamle storcyklisten Roger Person på plats och vi fyra fick sedan en riktigt nice tretimmars runda inåt land delvis på några av de fina stigarna som bockstensturen bjuder på, att regnet periodvis vräkte ner gjorde absolut ingenting. Det var riktigt uppfriskande faktiskt och det var ju ändå riktigt varmt trots att vi blev rejält blöta...

Senare på kvällen blev det middag på "Olles" och tyvärr fick jag nog i mig något olämpligt för inatt har jag haft feberfrossa och spytt som en kalv, jag kom ur sängen först vid 10 tiden i förmiddags och då var jag inte kaxig kan jag lova. Nu några timmar senare har jag ändå fått i mig en Shake och några flaskor vatten så det känns betydligt bättre, jag hade ju först tänkt att cykla de 10 milen hem i eftermiddag men det är väl frågan om jag har den energin som krävs för det. Vi får väl se om några timmar hur jag känner det...

(null)
Surfcampen ner på apelviken...

(null)
Det har blivit några dopp...

(null)
Från tisdagens träning uppe på varbergs mtb:s tävlingsvarv...

(null)
Igår, första rundan i regn på väldigt länge, ändå varmt och skönt...

(null)
Två "legender" inom svensk cykel, Roger Person och Lars Svalin...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback