Dagen efter...

Dagen efter ett race är normalt sett en vilodag utan någon som helst aktivitet men då jag kände mig extremt stel i musklerna när jag vaknade i morse så rullade jag ut på en kort "RecoveryRide" för att om möjligt påskynda återhämtningen något efter gårdagens race.

Jag har en konstig känsla i musklerna som faktiskt redan började dagen före racet, jag känner mig stel och det sträcker på ett konstigt sätt. En jätteskum känsla som jag inte riktigt känner igen, vi får väl se hur det hela utvecklar sig. Det var iallafall skönt och avslappnande att få rulla runt en timme på "lillkakan" och få lite cirkulation på blodgenomströmningen i benen...

I morgon blir det sista passet med Samuel och Carl innan dom flyger hem på onsdags morgon och sedan ska jag sätta mig ner och planera upp kommande fyra veckors träning, jag är inte riktigt där jag vill vara formmässigt men det beror på att fokus hittills varit mer åt timmar och mil, nu blir det dax att speeda upp farten och pulsen under en period så får vi se vad formen säger om det...

Här nedan kommer en liten bildkavalkad från gårdagens tävling, alla bilder är hämtade från arrangörens Facebook sida, håll till goda och försök suga åt er känslan från bilderna. Det är helt underbart att cykla härnere i värmen...
🚴‍♂️☀️⛰🌴

(null)
Lite försnack innan start...

(null)
Carl Jarnhagen 

(null)
Samuel lord försöker få rulle bakom en liten thailändare...

(null)
Första utbrytningen och alla tre svenskar är med...

(null)

(null)
Bara 106 km men lagning på två ställen pga värmen...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)
Tredje backen och bara tio gubbs kvar i tätgruppen H-50...

(null)
Vi blev färre och färre i varje motlut...

(null)

(null)

(null)
Stilstudie på mig själv...

(null)
Eftersnack...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Khao lak racing team med sina två gästcyklister...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback