Helgen är här...

Nu är det strax helg och det är dax att tävla igen, det var ett tag sedan så det ska bli riktigt kul att återigen få sätta fast nummerlappen. I morse var jag ute på ett sista väckningspass för kroppen, ett kortare 90 minuterspass inklusive sju kilometer sweetspot/tröskel och sex stycken 30 sekundare. Det kändes bra och jag tror jag är på rätt väg mot en bra känsla på söndag...

Vi kör ner till Phuket redan imorgon och hämtar ut våra nummerlappar samt rullar ut en sväng på tävlingsvarvet, sedan blir det uppladdning och mat på hotellet. Kanske tar vi lite taktiksnack också inför tävlingen fast för mig personligen så blir nog taktiken ganska enkel, vi startar ju ihop med eliten så det gäller väl "bara" att sätta sig långt fram och bita ihop så länge det går, jag bör vara en av de tre sista 50 åringarna som får ge sig och då är ju pallplatsen klar. Ja det kan låta lätt men man får ingenting gratis så det gäller att ha en bra dag och bra ben när det väl gäller.

Vad gäller dom svenska U-23:or som är här och tränar så tror jag nog att Samuel Lord från Motala AIF cykel kan göra ett bra race, visst finns det några riktigt starka motståndare men det är inte riktigt samma bredd som hemma i Sverige så håller han sig bara långt framme och är vaken på vad som händer så är allt möjligt. Carl Jarnhagen IKHP har ju varit skadad hela sässongen hemma och har först nu kommit igång riktigt ordentligt här nere, dessutom är han ju egentligen MTB åkare och kanske saknar lite erfarenhet från landsvägen jämfört med resten av startfältet. Fast oavsett  bakgrund och sässongen hemma så har han nu kört riktigt starkt här under några veckor och han kan säkert överaska och göra ett bra race på söndag han också...

Återkommer på söndag med en förhoppningsvis väldigt possitiv Racerapport...

(null)
Nu är återhämtnings/viloperioden slut...

(null)
Dagens väckningspass/pulskurva, den där första peaken är en störning av något slag...

(null)
Guld värt med en svalkande utedusch (bara kallvatten) efter ett svettigt träningspass i värmen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback