”Mellanmjölks” gnet...

Jag har tänkt till lite angående varför jag fått kramp ett par gånger nu de senaste tävlingarna, om jag nu gör allt rätt vad det gäller vätska, mineraler och energi så måste väl krampen bero på att musklerna blir för utmattade när jag tävlar och detta trots rena rama "mellanmjölksfarten". För inte har det varit speciellt hårda tävlingar direkt, det måste jag ändå erkänna.

Vad finns det att göra åt detta då, jo det gäller väl att gå helt emot strömmen och köra fler av de så allmänt förkastade "mellanmjöljspassen" helt enkelt. Faktum är att när jag går tillbaka i mina träningsdagböcker och kollar så sammanfaller några av mina bästa säsonger med att jag körde väldigt mycket zon3/sweetspot/"mellanmjölks" träning just dessa år. Detta var också i samband med att jag läste Phil Maffetones bok "träna för livet" för första gången, sedan ville jag utvecklas och bli ännu bättre och började träna annorlunda vilket sedan i praktiken faktiskt aldrig gjort mig starkare.

Vi är ju alla olika och kanske passar detta mig bättre än nuvarande upplägg, jag har iallafall bestämt mig för att testa igen och kommer fokusera väldigt mycket på just "gnetpass" ett tag framöver, jag behöver härda benmusklerna helt enkelt för så här kan det inte få hålla på med kramp var och varannan tävling...

(null)
I går körde jag 4x5st 90/30 intervaller...

(null)
I dag körde jag ett "mellanmjölks gnetpass"...



Annars är det stora händelsen här nere att en jättelik havsskökdpadda kom upp på en strand inte långt härifrån igår och lade sina ägg i sanden.
(null)

(null)
Inte så jättebra att lägga sina ägg på en turiststrand direkt så dom togs omhand av behörig personal som ser till att äggen kläcks i lugn och ro på en sköldpaddsfarm och att sedan ungarna släpps ut i havet...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback