Explosiv avslutning på veckan...

Dag sex av detta tröskelblock och med en avslutning som heter duga, jag började ju känna mig seg i benen i går och för att överhuvudtaget klara av dagens målsättning så bestämde jag mig för att hänga på Bernhard då han skulle körde ett 20 minuters FTP test. Det underlättar ju något när man ska ta i ordentligt om man har en snabb rygg som man försöker hålla, speciellt om "ryggen" åker cykel som en oljad blixt...

Vi tog båten ut till ön Ko Kho Khao för att få bästa vägförhållanden då ön är helt platt och nästintill utan trafik, uppvärmningen fick bli sträckan ut på öns nordvästra udde. Därifrån blev det exakt 15 km tillbaka till hamnen och med en ganska bra motvind så tog det också exakt de 20 minuter som behövdes för att Bernhard skulle få till ett bra FTP test...

Han är grymt tempostark den där österrikaren och med den motvinden som var under hela sträckan så körde han ändå med en snitthastighet på 42,8 km/t.
För mig innebar det att jag inte bara fick effektiv tid i tröskelzonen, jag fick dessutom gå på rött och körde hela 14 minuter i zon fem och detta när jag ligger på rulle bakom Bernhard, fullständigt sinnessjukt helt enkelt. Jag får väl skylla på att detta var min sjätte dag i följd med hårdkörning och som sagt, vilken avslutning på veckan det blev...

Nu väntar en vilodag imorgon sedan rullar jag försiktigt igång på tisdag igen med ett par timmars RecoveryRide innan de längre distanspassen tar vid men mer om det nästa vecka...

(null)
Båttur ut till ön imorse...

(null)
Lite lätt uppvärmning...

(null)
Lite hårdare uppvärmning...

(null)
Ett kort men bra avslut på en tuff vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback