Intervalldag 1/6...

Första dagen av sex i detta intervallblock är nu avklarad och det med en fin och bra känsla, kanske att jag gick på lite för hårt då jag var uppe i zon fem och nosade några minuter vilket jag egentligen inte tänkt. Men nu blev det så och det får väl visa sig senare i veckan om jag var för "het" idag.

Det är svårt att veta hur hårt man vågar köra när det handlar om sex dagar i följd, jag har aldrig kört detta upplägg förut så jag får väl lära mig av erfarenheten när veckan är slut, planen är iallafall att jag ska ligga 30-40 minuter i pulszon fyra per dag och att jag ska klara detta alla sex dagar. Idag blev det först en ca 12 minuter lång tröskelintervall, sedan sex gånger två minuter backintervaller och på hemvägen 10 stycken 30/30 intervaller så nu är jag igång och nedräkningen har börjat, fem dagar kvar...

(null)
Kullen där backintervallerna kördes, sex gånger upp varav tre från varje sida...

(null)
Dagens banprofil...

(null)
Tid i pulszoner...

(null)
Pulskurvan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback