På’t igen...

Då har jag haft min vilodag och det är bara att ge sig på’t igen, träningen alltså. På tal om vilodag förresten så vet jag inte om det var så mycket vila för kroppen igår, eller egentligen var det kanske för mycket vila. Eller helt enkelt fel sorts vila om rätt ska vara rätt...

För att förtydliga lite så var det så att jag körde upp till Ranong igår för att ta båten över till Myanmar/Burma för att göra ett så kallat "visarun"
Nu har jag 30 nya dagar att vistas i landet och det räcker ju gott då jag åker hem om tre veckor. Men tilbaka till gårdagen då, totalt sex timmar sittandes  i en bil och en timme på en båt med redan trötta och framförallt stela ben är väl inte så välgörande för kroppen även om man inte anstränger sig. Lite mer blodcirkulation i benen hade nog varit bättre för återhämtningen, men nu är det gjort och skönt att det är avklarat...

Denna vecka går ju i distanscyklingens tecken även om dagens tur inte blev så lång, 2,15 timmar RecoveryRide i ett lugnt tempo bara för att få igång cirkulationen igen utan att förta sig. Imorgon blir det tre timmar och på torsdag fyra timmar. Fredag är vilodag och på lördag blir det fyra timmar igen, på söndag avslutas veckan med ett femtimmars pass. Detta innebär ca 18 timmar inklusive två vilodagar och räcker gott för mig som distansvecka...

Jag har lyckats låna ihop ett "clip on bar", alltså en tempobåge och också en tempohjälm som jag hoppas kunna ge mig några extra sekunders marginal åtminstånde till några av konkurrenterna inför prologen på Tour de Phuket, nästa vecka ska jag börja testa utrustningen för att se om det känns bra och dessutom kan jag ju behöva lite tid för att justera in en optimal sittställning. Jag har aldrig kört med tempobåge förut men med Bernhards hjälp ska jag nog få till en bra och effektiv sittställning och varje sekund jag kan kapa på prologen är värdefull för marginalerna lär bli små då det bara handlar om fem kilometer.

Ja, även om det är två och en halv vecka kvar till racet så är förberedelserna i full gång och mentalt är jag mer taggad än någonsin på att göra ett bra race...

(null)
Tempobågen lånar Bernhards fru ut och hjälmen är Bernhards, visst ser den snabb ut...

(null)
Det är varmt nu så när jag inte tränar sitter jag helst i skuggan...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback