Svenskmöte...

Då vart det dax att sparka igång kroppen igen efter ett par vilodagar, det blev endast 90 minuter idag så inte speciellt långt men jag körde ett par längre tröskelintervaller samt tio stycken 30/30 och allt med en bra känsla så vilan har nog gjort bra nytta och nu är vi igång igen...

När jag nästan var hemma igen mötte jag två cyklister som visade sig vara från Sverige, Rickard Sundberg från Helsingborg och CK Fix samt hans pappa var ute och snurrade på småvägarna strax utanför min by. Det är riktigt kul att se allt fler få upp ögonen för hur bra cykling det finns härnere.

En annan som också fått upp ögonen för hur bra träningsmöjligheter det finns här är österrikaren Andreas Madlmair som jobbar som professionell coach på heltid, han tränar min kompis Bernhard och han var ju här och hälsade på några veckor för ett tag sedan, nu kommer han tillbaka i slutet av mars med åtta triathleter som han coachar för ett två veckors träningsläger. Det ska bli kul att se hur det hela utvecklas i framtiden, det går ju en hel del både triathlon och cykeltävlingar här nere om vintrarna och kunde dom bara få ut ett tävlingsprogram med bättre framförhållning så skulle nog många tycka det vore intressant med träningsläger kombinerat med någon tävling. 

Det är iallafall roligt att se hur det utvecklats under dom tio år jag själv varit här, de första åren var man ganska ensam ute på vägarna men så är det definitivt inte längre...

(null)
Dagens pulskurva, en 12 minutare, en 7 minutare och 11 st 30/30. Nu är vi igång igen...

(null)
Dagens "svenskmöte"...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback