Test...

På dagens intervallpass passade jag på att köra en liten "prolog test" inför prologen på Tour de Phuket, jag är definitivt ingen tempocyklist men på fem kilometer hoppas jag kunna trycka till med en konkurrenskraftig tid. Tanken idag var ju 3x10 minuters tröskel och på den andra intervallen klockade jag mig de första fem kilometerna av sträckan, 6,55 i tid gör 43,9 i snittfart över de 5,06 kilometer jag tog tid på men då var det en en lättcyklad raksträcka utan kurvor och med lätt medvind. 
En bra test blev det ändå, hårt körde jag och trött blev jag, såpass att det inte blev någon tredje 10 minuters intervall idag. Två stycken fick räcka och nu laddar jag om inför morgondagens gemensamma distansrunda med alla som känner för det, tid 09,00 och plats, pakweep junktion. Hoppas på bra uppslutning...

(null)
Det fick räcka med 2x10 minuter idag...

(null)
Det var hårda och jobbiga första 5,06 km på andra 10 minuters intervallen idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback