Två dagar kvar...

Den fjärde dagen i följd med hårdkörning är nu genomförd och nu börjar det allt kännas lite i benen, idag blev det 8x4 minuter tröskel och jag fick verkligen pressa mig för att toppa upp i zon fem i slutet av den sista intervallen. Dessutom blev den någon minut längre också då jag körde fullt ut ända fram till vägkorset ner mot byn istället för att bryta vid fyra minuter. 

Nu är det "bara" två dagar kvar av detta tröskelblock och trots att det börjar kännas i benen så ser jag faktiskt fram emot att ta i ordentligt dessa sista dagar också. Det har varit en intressant erfarenhet såhär långt och faktiskt gått bättre än förväntat, självklart har det varit hårt och jobbigt men ändå med kontroll och en bra känsla. 

Imorgon blir det långa backintervaller med mountainbiken och som avslutning på söndag så funderar jag på att hänga med min kompis Bernhard då han ska göra en FTP test, han ska ut på koh ko khao (ön här utanför) som är helt platt och köra en 20 minuters test fullt utrustad med tempohoj, diskhjul, tempodräckt och aerohjälm. Bernhard är grym på tempo (för sin ålder 50år) och kommer troligtvis snitta minst 45 km/h. Detta blir en bra "hare" för mig att ligga bakom och då det blir min sjätte dag i följd med hårdkörning så räcker det nog att försöka hålla hans rygg i 20 minuter för att jag ska få en riktigt fin avslutning på veckan...

(null)
Pustar ut efter dagens pass...

(null)
Åtta bra fyraminutare varav den sista med lite extra plus i kanten...
(null)
Helt enligt plan idag också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback