Äntligen måndag...

Då var det äntligen måndag och en ny träningsvecka har påbörjats. Imorse blev det 70 kilometer racer med först två 7 kilometers tröskelintervaller, sedan lite kadensövningar och avslutningsvis en 7 kilometers intervall med 40/20, en bra mix med lite av varje...

Imorgon hoppas jag min son ställer upp som farthållare med vespan då jag gärna vill köra lite pace/fart intervaller, det börjar bli hög tid att vässa till tävlingsformen ytterligare lite. Först och främst inför det kommande racet den 28:e januari men också långsiktigt då det dykt upp ett intressant race i Mars.

Det var ju så att jag egentligen skulle kört Thalang MTB race den 11 mars men det loppet har blivit framflyttat en vecka och då har har ju åkt hem till Sverige igen, inget kul tyckte jag först men när det sedan dök upp ett annat alternativ så blev jag genast lite gladare igen, även om jag allra helst hade kört MTB och fått chansen att försvara mina tre raka segrar som jag har därifrån.

Alternativet som dykt upp är ett internationellt tredagars landsvägsrace "tour de Phuket" som avgörs 9-11 mars. Ledartröjor, egna servicebilar, full neutral service och alla åldersklasser från junior och uppåt varav äldsta veteranklass är H-55 vilket jag ju fyller i år, yngst i klassen alltså 😃

Etapperna som gäller för mig är först en kort prolog på 5,2 km. Sedan en 140 km linjeetapp med några mindre bergspris och avslutningsvis "kungaetappen" på 96 km med tävlingens hårdaste bergspasseringar...

Detta blir ju verkligen säsongen höjdpunkt härnere och ett fint avslut innan jag åker hem igen, förhoppningsvis dyker det också upp några fler race under februari månad som jag kan använda dom språngbräda inför denna "le grande finale" och då det dessutom är en H-55 klass så måste jag ju sätta lite press på mig själv och lägga ribban högt. Får jag bara vara frisk fram tills dess så siktar jag både på den gula tröjan och bergströjan, så får det bli 👍

(null)
Från dagens "Kapong runda"...

(null)
Min son med familj kom ju ner hit i lördags och det var tydligen en tuff resa för mitt barnbarn Casper som slocknade på ett ögonblick när han satte sig i soffan...

(null)
En bild från förra årets "tour de Phuket" som då gick efter jag hade åkt hem samt att det då bara var elitklass. Kul att dom tills i år utökat med fler klasser...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback