Förlängning av visa...

I morse var vi då väg ner till Khao Lak och det mobila immigrationskontoret som står där varje onsdag under högsäsongen, lång kö och lång väntan men till slut fick vi våra pass med 30 dagars förlängt visa. Nu får jag vara här till den 22 februari innan jag måste åka över till Burma för att få en sista 30 dagars period innan jag åker hem.

Jag var fortfarande ganska matt i kroppen i morse och fick bara i mig ett par torra rostade brödskivor innan vi åkte ner till Khao Lak, flera timmar senare på väg hem igen så stannade vi på en strand där jag käkade lite stekt ris med grönsaker. Jag behövde få i mig lite energi och stekt ris med grönsaker känns som att det är ganska skonsamt för magen, väl hemma i huset gick jag och lade mig i sängen och sov sedan två timmar...

Nu är klockan fyra på eftermiddagen och för första gången på två dygn känner jag mig lite piggare igen, jag har fått behålla all mat och dryck sedan i morse så krafterna börjar väl så sakta återkomma och fortsätter det åt rätt håll så är planen att ge mig ut och rulla lite lätt någon timme imorgon, sedan är jag nog redo att ta i lite igen...

(null)
Bra service med ett mobilt kontor så att vi "invandrare" slipper åka hela vägen ner till Phang Nga för att förlänga våra visa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback