Indoor training

 
Nu är min första träningsfilm ute på youtube, ett 75 minuters landsvägspass där jag kör fyra stycken tiominuters tröskelintervaller. Tanken är att jag själv ska kunna sitta hemma i garaget och köra hårda Monarkpass samtidigt som jag har något inspirerande att titta på. För mig som kört vägarna här nere i tio år nu så känns det ju lite extra häftigt att kunna ta med mig känslan av att vara här hem till kylan och ner i garaget.
 
Självklart hoppas jag också att några av er läsare ska tycka att det är lite inspirerande att kunna ta del av mina träningsvägar och miljöer härifrån Thailand när ni kör era innepass framför datorn eller TV.n.
SÅ sätt på en bra spellista med musik och häng på, antingen på mitt upplägg eller så kör ni era egna intervaller. Det spelar ingen större roll, bara ni tycker om filmerna.
 
Den första nu är alltså ett pass på 75 minuter där jag efter uppvärmningen kör 4x10 minuter tröskelintervaller, det är fyra minuters vila emellan intervallerna och efteråt rullar jag ur benen på vägen hem till huset. Lite senare kommer det fyra filmer till, en grusvägsrunda på 60 minuter, ett längre klättring i djungeln på 60 minuter inkl lite transportcykling till och från "kullen", ett 6x5 minuters backintervallpass upp för den branta kullerstensbacken uppe vid gamla Takuapa på totalt 60 minuter. Den femte och sista filmen kommer först fram i vår och det blir en film från Thalang mtb race, en grymt rolig bana som jag hoppas ska göra sig rättvis även på film. Jag kommer både filma från när vi testkör varvet veckan innan samt med bröst monterad kamera filma hela racet live så att säga, sedan får jag väl se vilken version som blir bäst. Kanske klipps dom båda ihop till en timmes härlig mtb cykling, ja vi får som sagt se då men håll ögonen öppna efter de andra först för dom kommer ut löpande nu under januari...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback