Äntligen...

Äntligen kom fisken jag väntat på, en som är tillräckligt stor för en lunch alltså. Efter flera dagars ihärdigt fiskande med bara tappade eller alldeles för små firrar så blev det alltså hemmagjord varmrökt öring till lunch idag...

Jag har också hunnit att reka delar av banan inför Fjällturen på lördag, ja det är allt lite andra vyer här uppe än på långloppen söderut. Det ska bli riktigt kul att köra detta race för första gången...

Efter några dagars fricamping ute på fjället så står vi nu på grusplanen vid liften och likaså målområdet uppe i Ramundberget, imorgon öppnar kansliet och jag ska in och efteranmäla mig. Sedan tillbringar vi antagligen dagen här innan vi kör ner till Funäsdalen där starten är på lördag, nu lite tv tittande på datorn då vi har bra täckning igen. Det är fint på fjället men civilisationen har sina fördelar också...

(null)
En fin kväll igår uppe på fjället...

(null)
Äntligen lite fiskelycka och det precis utanför husbilen...

(null)
Smakade utsökt...

(null)
Rekning av tävlingsvarvet...

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej
Hamnade här när jag söker efter vandringstips och ställplatser runt Ramundberget. Har du något tips på fin ställplats med husbil?
Hälsningar
Annika

Svar: Hej, uppe vid Ramundberget finns en enkel camping samt en grusparkering att stå på, inte jättenice något av dom men uppe längs med grusvägen norrut mot Flatruet (Sveriges högsta belägna väg) finns flera fina platser att fricampa på med husbil, bara att leta och hoppas att ingen hunnit före. Turistbyrån har info om bra vandring men själv tyckte jag det var riktigt fint ända uppe på just Flatruet med vidunderliga vyer och mängder av renar som strövar omkring 😃
Kjell Olsen

2020-06-17 @ 13:23:21
Postat av: Annika

Tack för tips! Låter perfekt. Flatruet blir det 👍🏼 Vi ska börja i Grövelsjön och sen mot Ramundberget och Funäs. Kanske du har tips på ståplats även där? 😜

2020-06-28 @ 10:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback