Sista dagen i Trysil...

Idag var det då dax att ta farväl till detta fantastiska ställe, men först en halvdags utförsåkning tillsammans med Charlie. Det var till en början ganska glest med folk som cyklade så vi passade på och tog ett par åk där vi körde på vad vi vågade utför "älgen" och vi putsade våra hittills bästa tider med nästan två minuter. Bästa tiden på strava utför hela "magic moose" är 12,37 och med min bästa tid som blev 14,12 så gick jag in på 66:e plats av de ca 2000 som har en tid på strava. Det är visserligen ingen topp placering men ändå inte så "illa pinkat" av en stel gammal gubbe med en vanlig XC hoj. 

En underbar dag är till ända och nu sitter jag här utanför husbilen på campingen i Rättvik i min ensamhet, det blev skrämmande tyst när casper försvann hemåt Borås. En tvååring som det är full fart på och som inte kan hålla munnen stängd från det han vaknar tills han stupar i säng sätter sin prägel på tillvaron, helt plötsligt är han borta och det blev tyst. Det kommer väl ta någon dag att vänja sig vid stillheten tänker jag...

(null)
Redo för en sista dag utför berget...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback