Full pott...

Jag fattar knappt att det är sant, vilken crazy weekend det har varit. Jag gick och vann dagens 97 km långa etapp också och likaså dagens bägge bergspris, så med tre etappsegrar och totalseger i Tour de Phuket i klassen H-55 samt vinnare av tävlingens alla fyra bergspris och då självklart slutsegrare i den tävlingen också avslutar jag min fyra månader långa vistelse här för denna gång...

Jag som trodde att denna helg med internationellt motstånd skulle bli mycket hårdare än de nationella inhemska tävlingar jag normalt kör här i Thailand, det visade sig snarare bli tvärt om faktiskt. Jag har fått slita betydligt mer på dom tidigare racen jag kört i vinter så antingen är thailändarna starkare än vad jag trott eller så har jag lyckats pricka in en helt sinnesjukt bra formtopp just i rätt tid...

Nu åker jag hem imorgon och jag kommer börja med att ta det lugnt från träningen resten av veckan, bara återhämta mig och försöka ta in det som jag varit med om. Det har varit några långa och hektiska dagar då jag kört fram och tillbaka till tävlingen varje dag vilket inneburit uppstigning redan 04,30 om morgnarna och sent i säng. Det tar nog några dagar att fullt fatta hur jäkla ofattbart bra det gick...

(null)
Dagens prisutdelning, det blev några tröjor och troféer att packa ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback