Degårbranu...

Jag tog hem etappsegern idag också och dessutom utökade jag ledningen med ytterligare några sekunder, nu är det trean från igår Steven Wong från Singapore som ligger närmast bakom mig och det skiljer 18 sekunder ner till honom. Nu räcker det inte med morgondagens bonussekunder till de tre första för att förändra totalställningen, imorgon måste han cykla ifrån mig och det tror jag blir svårt som benen känns nu...

Dessutom var jag först över dagens bägge bergspris så den tävlingen leder jag också inför morgondagens avslutande etapp, kan jag bara hålla mig på hjulen imorrn så blir det här en suverän avslutningshelg innan jag flyger hem på måndag...

För övrigt så blev dagens tillställning en ganska avslagen historia, vi startade ju ihop med H-45 och där var det två stora team från Singapore till start. Specialized Roval Mavericks och Anza Dimension data, dessa två team stod väl för en tredjedel av startgruppen och när dom fick iväg en mindre utbrytning där de båda teamen var representerade tidigt i loppet så var racet över. Dom styrde och ställde totalt och plockade ner alla försök till aktiv cykelåkning. De enda gångerna jag tog i ordentligt var väl vid de bägge bergspriserna och i spurten.
Nu gick det ju bra ändå för mig då vi tävlade i olika klasser, så en ganska behaglig dag på cykeln kan vi väl sammanfatta dagen som...

(null)
Degårbranu...

(null)
Hur ofta möts man av det här när man går imål efter 14 mil, en MEGAstor plastbalja fylld med is och öl...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback