Liten i maten...

Jag är normalt sett ganska liten i maten med tanke på hur jag tränar, jag har helt enkelt svårt för att äta mycket och dessutom kör jag ju de flesta träningar före intag av frukost. Men nu med tre dagar kvar till det stora racet så är det dax att börja äta upp sig, med start idag så blir det resten av veckan havregryn och nutella mackor till frukost, risrätter till lunch och pasta till middag samt en massa mellanmål bestående av frukt och nötter. Till detta ska jag försöka dricka någon liter vatten med en nypa salt per dygn mer än vad jag normalt dricker...

Under de tre tävlingsdagarna blir det dessutom en massa Umara bars & gels samt umaras sportdryck. Sedan direkt efter tävlingarna en stor Shake herbalife24, ja detta är energiupplägget för att orka ta mig igenom alla tre tävlingsdagarna på ett bra sätt...

Jag håller igen lite på träningsintensiteten denna vecka för att vara så pigg och fräsch som möjligt på fredag, idag rullade jag runt ca 75 minuter på lätta växlar men för att få lite cirkulation i kroppen så körde jag också ett av mina sju kilometers stravasegment med lite fart. Inte fullt ut utan jag bestämde mig för att hålla mig under pulszon fyra vilket ju inte är så jättehårt. Döm om min förvåning när jag lyckas snitta 37,1 km/h med en snittpuls på 124 och hela intervallen nere i zon tre, jag tror bestämt jag börjar få kläm på det här med att köra tempo...

Efter cyklingen skakade jag ur benen lite med en kort jogg och jag är glad att jag hållit igång löpningen med ett pass i veckan här nere hela vintern. Väderrapporterna hemifrån säger mig att det nog blir en hel del löpning när jag kommer hem nästa vecka och att det lär dröja ett tag innan jag kommer ut på nån cykel...

(null)
En kort löprunda efter cykelträningen...

(null)
Gatan hemma där jag bor idag på morgonen...

(null)
Dags att göda upp sig lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback