Prologvinst...

Vem hade kunnat tro detta om en gammal avdankad mountainbikare, jag klämde till med ett guldlopp idag och vann prologen med 7 sekunder före Paul Douglas från Australien och med hela 14 sekunder före trean Steven Wong från Singapore...

Imorgon väntar 142 km linje och kan jag bara hålla mig i samma klunga som dessa två så behåller jag totalledningen oavsett om dom slår mig i spurten och plockar eventuella bonussekunder. Ett bra utgångsläge alltså, men det är ändå två tuffa etapper som väntar och allt kan hända så tillsvidare glädjer jag mig åt dagens högst oväntade seger och sedan så tar vi en dag i sänder...

(null)
Bernhard och Yan kom ner och hejade på mig...

(null)
Först pris till de tre första...

(null)
Sedan på med den vita ledartröjan...

(null)
Min kompis Daniel Amby som är chefscoach för cyklingen på Thanyapura kom trea i H-45.
Vi startar ju tillsammans imorgon och då flera team är här med stora lag och vi två kör som ensamåkare så får vi väl hjälpas åt lite, svenskar emellan...

(null)
Lagfotografering #1

(null)
Lagfotografering #2

(null)
Lagfotografering #3

(null)
Lite eftersnack...

(null)
Dagens race på strava, egentligen cyklade vi några hundra meter längre men segmentet startade först efter vi svängt ut genom den skarpa högersvängen från startområdet.
45,4 km/t i snittfart och en snittpuls på 155 slag som i mitt fall innebär 97% av max. Jag kunde inte under några omständigheter gjort det bättre...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback