Sista ”pitstoppet”...

Då var säsongens sista söndagsunda med boysen gjord, nästa långtur lär inte gå i "long slow distance" fart med tillhörande pauser för kaffe och att fylla på vätska. Nä, på nästa helgs 150 respektive 100 kilometers linjeetapper av tour de Phuket får man allt grabba tag i vattenflaskor sittandes på cykeln i full fart. Det blir inga "pitstop" där inte...

Nu väntar några dagars lugnare träning för mig själv med bl.a. lite finjusteringar av sittställning inför prologen. Jag har flyttat fram både styre och sadel och tänjt maximalt på de mått som uci tillåter vad gäller geometrin. De kommer tydligen att vara hårda på reglerna så det gäller att ha koll på läget...

De har också gått ut med starttiderna både vad gäller prologen och linjeetapperna och på de sistnämnda startar vi i H-55 tillsammans med H 45-54. Detta tror jag är bra för mig då det ger mig möjlighet att utnyttja betydligt starkare gubbar utan att vi konkurrerar med varandra, samma fördel har ju alla naturligtvis men jag tror inte alla har kapaciteten att utnyttja detta så en liten extra fördel mig och kanske någon till.  Jag känner mig lite som "snillen spekulerar" nu men med bara fyra dagar kvar är det hög tid att planera lite taktik. Åtminstånde på pappret, sedan får vi väl se hur det blir i verkligheten...

(null)
Inga fler lugna sköna söndagsrundor på ett tag nu...

(null)
Sista "pitstoppet" för denna vinter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback