Tempohäst...

Nä någon tempohäst är jag definitivt inte, snarare tvärtom så är det min svagaste gren inom cyklingen. Men jag måste ju göra vad jag kan för att minimera tidsskillnaderna på prologen nästa fredag, fem kilometer är ju inte långt och marginalerna blir säkert små så varje sekund kan bli  extremt värdefull i sammandraget när allt ska summeras på söndagen. 

Idag cyklade jag förbi hemma hos Bernhard mot slutet av mitt distanspass för att montera på den tempobåge jag fått låna samt få hjälp med sittställningen,  kan jag tjäna några sekunder på detta så blir det guld värt och även om tempo inte är min starka sida så är jag försiktigt optimistisk ändå, jag är ju grym på sprint i mtb med flera SM medaljer i bagaget och kan jag explodera under två minuter så ska jag väl kunna hålla farten i fyra till, eller ??

Ja, vi får väl se imorgon vad jag tror efter att ha kört några teststräckor. Jag ska ut och köra tre stycken femkilometers tempointervaller och även om jag inte tänker gå på rött så får jag väl en bra indikation på om utrustningen gör någon nytta eller inte...

(null)
Så här såg det ut hemma hos Bernhard, när jag kom hem så höjde jag sadeln lite samt flyttade fram den. Imorgon blir det TT test...

(null)
Cashewnöt Shake i solnedgången...

(null)
Nu blir det Netflix och några avsnitt av serien stranger things ute på terrassen innan läggdags...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback