TT test...

Det är ju alltid roligt att pröva nya saker så jag var så klart lite extra taggad inför dagens TT test med aerobåge, jag hade först tänkt köra tre stycken femkilometers sträckor på tid, alltså samma längd som prologen nästa fredag fast hålla igen något och inte gå på helt 100%. Fast när jag satt här med morgonkaffet så ångrade jag mig och bestämde att två gånger får räcka och att jag då kör fullt ut vad jag klarar, det blir en bättre test och erfarenhet inför racet då tänkte jag...

Den första femkilometaren startade jag bara drygt tio minuter efter att jag gett mig av hemifrån och jag var väl inte riktigt 100% uppvärmd, en jobbig motvind inåt land bidrog också till att snittfarten hamnade på beskedliga 41,2 km på sträckan. Efter en lugnare transportsträcka så var det dax för den andra femkilometaren, nu var jag bättre uppvärmd och med lite bättre vindförhållanden så snittade jag 43,2 på sträckan. Betydligt bättre alltså och kan jag hålla det snittet nästa fredag så borde det räcka till en podiumplacering på första etappen...

Oavsett vindförhållanden och snittfart så fick jag en bra koll på hur hårt jag ska våga köra, på den andra och snabbaste sträckan idag låg jag konstant på mellan 90-96 % av maxpuls utan att stumna i benen. Självklart sved det men på det där goa sättet, sedan tror jag att det finns lite mer att hämta till nästa fredag då jag fortfarande inte är helt fräsch och återhämtad efter ett par veckors riktigt hård träning, ytterligare en veckas lugnare träning ska nog kunna göra benen ännu piggare...

Sedan har vi ju det här med aerohjälmen, den fick jag inte med mig från Bernhard igår så den kunde jag inte använda idag på testet, med den på tävlingen så borde jag ju kunna pressa upp farten ytterligare lite, så för att summera dagens test så känns det riktigt bra. Jag som ju inte har tempo som min favoritgren fick ändå ett bra besked om var jag står formmässigt och det kan nog räcka långt, hur långt får vi se om en vecka...

(null)
Det gör helt klart skillnad med rätt utrustning...

(null)
Ett kort men hårt pass idag, totalt 90 minuter varav 15 minuter i zon 5. Nu är det sista riktigt hårda passet gjort inför tävlingen... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback