En helg hos ”dottra mi” uppe i Stockholm......

Nu sitter vi i bilen på väg hem efter en bra helg hos min dotter i Stockholm, vi har suttit i solen och käkat frukost på bryggan varje dag, spelat boule utomhus i medelhavsvärme precis som i Frankrike, käkat lunch på uteserveringar och grillat hemma på hennes och Dans veranda om kvällarna. 

Det enda smolket i glädjebägaren är väl att jag hostat lungorna ur mig och fortfarande inte är ok i kroppen, det har alltså inte blivit några pulshöjande aktiviteter under helgen. För min egen del vill säga, däremot följde vi "Tough Viking" tävlingen som gick  precis utanför dörren. Min dotters kusin Embla Santana och deras gemensamma kompis Sebbe Vocanac sprang tävlingen tillsammans och på våra cyklar följde vi deras framfart under stora delar av den 8 kilometer långa utmaningen.

Att vara sjuk och samtidigt läsa alla rapporter från Billingeracet, se lördagens etapp av girot på Eurosport och sedan följa "Tough Viking" tävlingen på plats gör ju inte träningsabstinensen lättare precis. Jag ska villigt erkänna att efter många och långa perioder av sjukdom det senaste året så sviktar motivationen ibland och jag undrar vad jag håller på med egentligen, men efter att följt ovan nämnda arrangemang från "åskådarplats" så att säga så tänds gnistan igen. Det är trots allt jäkligt kul att hålla på med det jag gör så förr eller senare är jag tillbaka igen, måste bara bli lite friskare först...

(null)
Vi körde norrut i onsdags kväll efter jobbet och tog en natt vid Göta Kanal längs vägen...

(null)
Nästa stopp, norra djurgårdsstaden Stockholm. Dottern och Dan bor i en liten etta så det är ju inte fel att kunna ta med eget boende när vi är på besök...

(null)
Boule turnering på gång...

(null)
27 hinder på åtta kilometers löpning...

(null)
Embla Santana in action, Laura Croft släng dig i väggen...

(null)
Lätt återhämtningsjogg mellan hindrerna...

(null)
Genom eld...

(null)
       Jag tog med cykeln upp ifall jag skulle friskna till och eventuellt kunna träna en sväng, nu blev det inte så men jag fick nytta av den ändå då vi cyklade fram och tillbaka längs banan för att hejja på våra hjältar...

(null)
Löpning genom strömförande trådar...

(null)
Genom en "isvak"...

(null)
Kom igen nu Embla, du klarar detta...

(null)
Bra jobbat !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback