En hyllning till sommaren...

Sommar, sommar och sol. 
Havet och vinden och doft av kaprifol...

Ja idag är det sommarkänslor som gäller, jag var uppe med tuppen och kom iväg hyfsat tidigt på racern. En nostalgisk runda nedåt Bollebygd, Hyssna och sedan vidare över "bergspasset" till Seglora för att avsluta upp mot viared och hem igen. 

När jag passerade Hyssna så fick jag riktiga sommarlovskänslor och flashbacks från min barndom,  där bodde min farmor när hon levde och jag har tillbringat många sommarlovsveckor där när jag var yngre. De första somrarna så hade dom bara utedass och inget rinnande vatten i huset, tänk att man är så gammal att man varit med om sådant. När jag var 12-13 år så cyklade jag de ca 3,5 milen dit på min första stora cykel, en guldfärgad Rex med tre växlar. Jag minns det som igår och ändå är det över 40 år sedan, jag är allmänt glömsk idag och nästan lite förvirrad ibland men att jag minns såpass mycket från somrarna i Hyssna måste väl betyda att det var fina upplevelser som satte sig ordentligt i minnet, fiske, hässja hö, alla djur på gården. Ja jag fick uppleva mycket dom där sommarlovsveckorna...

Dagens runda blev ca 80 kilometer och tempot behagligt då det behövdes lite återhämtning från gårdagens race, en possitiv grej är att luftvägarna inte är sämre idag vilket dom brukar bli dagen efter en tävling när jag har problem med pollen. Jag försökte hålla mig under pulszon fem igår vilket jag lyckades med och då blir det ju inte heller att man hyperventilerar så extremt, det var nog en bra taktik för uppenbarligen sparade jag lite på luftrören tack vare detta.

Imorrn är det mtb som gäller på BCA:s klubbträning, det lär bli svettigt så nu är det bäst att ladda på med ny energi, vi hörs...

(null)
Lunch på verandan, det är sommar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback