Redo men ändå inte...

Redo för start men inte redo för att prestera, jag är snuvig och fruktansvärt irriterad i luftvägarna p.g.a min pollenallergi men väljer ändå att starta. Jag ska verkligen försöka ta det lite lugnare i början så att jag får igång kroppen och kommer in i racet utan att dra igång ansträngningsastman som jag vet kommer om jag går på för hårt under de förutsättningar som råder. 

Det är alltid kul att kunna ge 100 % fysiskt men syftet med dagens tävling var ju faktiskt från början att få in känslan att köra XC igen mer än att prestera på topp, att få trängas ihop med andra på smala tekniska stigar och få in ett flow i åkningen. Detta blir inte lätt för jag har normalt svårt för att hålla igen på tävling men jag ska verkligen försöka för risken att jag får bryta är stor om jag går för hårt, börjar luftrören "strejka" så är det kört...

(null)
Redo men ändå inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback