Cykeläventyr i Chiang Mai...

Då var jag framme i Chiang Mai och har checkat in på hotellet, alla deltagare dyker in under dagen och ikväll har vi den första gemensamma middagen med en genomgång av vad som väntar de nästkommande nio dagarna.

Men då jag redan vet i grova drag vad som väntar så kan jag avslöja lite hur dagsetapperna ser ut, imorgon börjar vi med att justera in cyklarna och känna efter så att allt fungerar. Detta gör vi genom att cykla en nätt liten sväng på ca 40 km och 700 hm upp till templet på berget Doi Suthep, på kvällen bor vi fortfarande kvar här i Chiang Mai då den första riktiga etappen som tar oss härifrån är först på måndag.

Ja, på måndag då börjar det alltså på allvar även om det blir en ganska lugn start. 68 km och 1500hm är vad som väntar, den 2:a etappen på tisdag blir tuffare med 125 km och 1960hm. Då har vi kommit fram till staden Pai som är känd för sitt kultur och musikliv, här är det jazz och blues som gäller samt en tillbakalutad livsstil. Vi anammar detta till 100% och tar här en vilodag trots att vi bara är två etapper in på vårt cykeläventyr...

Nästa dagsetapp blir således på torsdag och då väntar 110 km och 2425 hm, fredagen blir sedan lite snällare med beskedliga 66 km och 1000 hm. Nu är vi framme vi de tre sista dagarna och nu kan det nog börja bränna lite i benen misstänker jag. Lördagen bjuder på 100 km och 1200 hm, Söndagen innebär 146 km och 2250 hm och slutligen då "the Queen stage" som den kallas, 150 km och 2380 hm och dessa höjdmeter ska tas i en och samma klättring då vi ska upp på Thailands högsta berg Doi Inthanon...

Behöver jag nämna att jag ser fram emot varenda meter både uppför och på längden 😃🚴‍♂️🌴☀️

(null)
Ligger här på hotellrummet och bloggar med en fantastisk utsikt ut över det "lilla" berget dit vi ska provcykla lite imorgon...

(null)
Jag har cyklat de flesta kända bergspass från både touren och girot och jag har även cyklat Doi Inthanon tidigare, som ni ser på grafen ovan så är utan tvekan även detta thailändska berg en klättring i absoluta världsklass...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback