Dåligt väder...

Det är extremt sällan det är ihållande dåligt väder vid denna tiden här i Thailand, korta eftermiddagsskurar är hör mer till vanligheterna men nu har det regnat sedan igår efter lunch och att vakna till regn minns jag inte när jag gjorde här sist, om det ens har hänt någongång överhuvudtaget...

Planen idag var att köra mina favoritintervaller 4x7 kilometer tröskel på min vanliga intervallrunda inåt land men där var det kolsvart på himlen, ut över havet och ön Ko Kho khao strax utanför här så såg det ljusare ut och jag ändrade snabbt planen till att ta taxibåten över och köra två stycken längre 20 minutersintervaller istället. Ön lämpar sig utmärkt för dessa intervaller då den är helt platt och vägsträckan som löper från hamnen och norrut på ön tar ganska exakt 20 minuter enkel väg om man ligger på hårt, efter att ha rullat några minuter för att återhämta sig så vänder man och kör samma sträcka tillbaka. Snabbt och effektivt har man sedan bränt av sina 2x20 minuter...

Tyvärr regnade det ute på ön också men man slipper ju åtminstånde frysa iallafall, fast nu får det gärna vända igen tycker jag. Om inte annat för att mina tre cykelgäster från Sverige som kommer sent ikväll ska få lite sol och skönt väder under sina tre veckor här, själv är jag ju på plats hela vintern och får solsken så det både räcker och blir över så jag ska väl inte klaga...

(null)
På väg över till Ko Kho khao...

(null)
Snabbt bränna av 2x20 minuter tröskel...

(null)
Sedan tillbaka hem igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback