30 minuter...

Nu måste jag ändå erkänna att jag börjar bli rätt seg i kroppen, åtta dagars träning i följd varav sju intervallpass har satt sina spår och idag var det bra nära att jag sket i det nionde passet. Återigen blev det umaras Intend som räddade mig och även om det inte blev periodens längsta pass så fick jag gjort mina intervaller, totalt 30 minuter på monarken varav 15 stycken 40/20 intervaller @140% av FTP.

Nu är det bara en dag kvar och då blir det utecykling som avslutning på detta tiodagars träningsblock. Jag ska köra iväg husbilen imorgon efter jobbet några mil utanför stan för vinterförvaring och tänker då köra ombytt med cykeln i bilen, på så sätt får jag några mil i benen på vägen hem igen innan jag svänger ner och river av några femkilometers tröskelintervaller på mitt grusvägsvarv här nedanför. Sedan har jag gjort vad jag kan för att komma så förberedd som möjligt till Thailand nästa vecka, under helgen blir det ju vila och långweekend med familjen i Amsterdam och sedan rullar jag igång försiktigt nästa vecka igen. Det blir ett lugnare pass här hemma på måndag innan jag flyger österut och sedan några lugna rundor  med några små pulshöjare där nere för att aklimatisera mig och få igång kroppen inför racet den 21 oktober, det är nära nu ☀️🌴🚴‍♂️

(null)
Inte så långt pass men alla pass behöver inte vara långa när man kör tio dagar i följd. Med några dagars vila nu så hoppas jag att det börjar sprätta riktigt ordentligt i benen lagom till nästa veckoslut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback