Cykelglädje...

Efter gårdagens vilodag med en välbehövlig massage så var det idag dax att röra på sig igen, strax över tre timmar i sadeln med en riktigt go känsla i kroppen. Det är bra konstigt hur mycket lättare allt känns här nere men min kropp är väl helt enkelt gjord för ett varmare klimat, så är det bara...

Igår började jag också min sedvanliga korttidsfasta vilket innebär att jag alla dagar i veckan utom de när jag kör riktigt hårda intervaller börjar morgonen med endast ett par koppar svart kaffe innan träningen och sedan äter jag inget förrän lunchen. Jag vet att det diskuteras hårt fram och tillbaka och det är nog ganska individuellt hur våra kroppar reagerar på detta, men personligen känner jag mig aldrig så stark och lätt i kroppen som när jag bor här nere om vintrarna och kör strikt enligt detta konceptet. På nåt konstigt sätt är det betydligt svårare på hemmaplan, kanske behöver kroppen mer fett hemma i Sverige för att inte frysa, nån naturlig försvarsmekanism kanske, ja vem vet...

Avslutningsvis bjuder jag på lite bilder "snodda" ifrån arrangörens hemsida från söndagens race, jag hoppas dom kan visa lite av den enorma cykelglädje som många av oss på plats fick uppleva...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Här fick jag vara med på bild också...

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Segraren i herrklassen...

(null)
Segrarinnan i damklassen...

Alberto Contador var ju inte med för att tävla på något sätt utan som ambassadör för Tour De France och det jobbet gjorde han med den äran måsta man säga, han åkte jojo upp och ner genom startfältet och tog sig tid att prata med folk och peppa dom som var trötta på ett riktigt föredömligt sätt. Om han var populär innan så lär han inte vara mindre populär nu...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback