Dagen före...

I dag är det ladda som gäller och att försöka få i sig tillräckligt mycket energi för ett 140 km race är inte lätt för mig som är ganska "liten i maten".  Jag får väl helt enkelt göra mitt bästa och gå omkring å småäta hela dagen, jag har ju dessutom tagit med mig umaras Reload uppladdningsdryck just för detta tillfället. I vanliga fall har jag inga större problem med energiintaget men nu är det ju lite längre distans än i vanliga fall så då får jag väl också anstränga mig lite extra inför racet...

Även vätskeintaget är ju viktigt om inte viktigare till och med, det har regnat av och till nu sedan i förrgår och helt plötsligt känns det som att man går omkring i en ångbastu om dagarna, det bara rinner av en utan minsta ansträngning och huvudvärken kommer blixtsnabbt om jag inte fyller på tillräckligt med vätska. Jag har också knaprat extra mineraler, magnesium och salt under några dagar för att hålla balansen rätt i kroppen och fortsätter det att vara såpass här hög luftfuktighet under morgondagen så lär det bli svettigt värre...

Jag var inne ännu en sväng till khaolak igårkväll för att träffa lite cykelkompisar och käka middag ihop, då fick jag reda på att nästa race går redan nästa helg nere i Krabi och vi bestämde oss för att köra hela gänget så anmälan gjordes digitalt direkt vid middagsbordet och nu känns det som att säsongen är i gång på riktigt. I november har det ännu inte dykt upp något passande race i kalendern men det kommer säkert något intressant  det är jag ganska säker på. B.l.a tour of Ranong som jag kört flera gånger brukar ju gå senare i november och sedan väntar ju Thanyaphura cycloclassic den 9:e dec, en tävling jag hittills alltid missat men som jag nu är anmäld till och ska köra för första gången och då har jag troligtvis med mig ett gäng unga U-23 talanger från Sverige med skapliga meriter till start. Men mer om det senare...

(null)
I morgon är det detta som gäller i första hand, att ha kul och njuta av upplevelsen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback