Homeawayfromhome...

Då var jag äntligen på plats och har kommit i ordning lite, jag landade ju igårkväll på Phuket och efter ett snabbt stopp på vägen hem från flygplatsen för att handla på mig lite mat och dryck så "landade" jag i huset framåt tio tiden. Det första jag gjorde var sedan att montera ihop cykeln inför dagens morgonrunda...

Flygresan hit gick över förväntan, det kan ju vara lite jobbigt med långflygningar ibland men jag lyckades faktiskt sova över sex timmar och dessutom under den första halvan av flighten. Detta gjorde att jag när jag senare somnade vid ett tiden inatt här hemma i huset kom in ganska bra i den nya dygnsrytmen så nu gäller det bara att hålla sig vaken resten av dagen sedan är man mer eller mindre "omställd" till thaitiden...

Värmen tar väl ytterligare några dagar eller mer troligt kanske någon vecka att vänja sig vid, jag var ju ute en sväng imorse på cykeln och jag försökte att inte anstränga mig allt för mycket men det blev svettigt värre ändå. Det känns tufft att tävla 14 mil redan nu på söndag men även om jag inte räknar med att helt och hållet aklimatiserat mig tills dess så ska det väl förhoppningsvis kännas lite bättre än i morse.

Ja, annars fortskrider dagen med div sysslor såsom att få igång två motorcyklar som stått still sedan i mars. Det stora hojjen startade direkt men bakbromsen kärvar lite så den behöver en översyn och den lilla vespan startar inte alls så den får jag väl bogsera på något vis till verkstaden, som ni förstår så har jag lite att stå i så vi får hörsas igen imorgon vettja...

(null)
Mitt "homeawayfromhome"...

(null)
En svettig men skön morgonrunda...

(null)
Säsongens första massaman gai lunch har också intagits alldeles ensam på stranden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback