Tempointervaller...

Idag var det dax att börja jaga upp lite "tryck" i benen igen, 3x7 kilometers tröskelintervaller på min speciella intervallrunda där jag egentligen har fyra stycken sjukilometers stravasegment att testa mig mot. Oftast kör jag bara de tre första såsom idag...

Det är alltid lite svårt de första gångerna här nere att lägga sig på rätt nivå och jag gick nog ut lite för hårt på den första intervallen för jag orkade inte hålla trycket fullt ut genom hela passet, trots det helt ok tider jämfört med de föregående åren. Ja riktigt bra tider faktiskt för de gånger jag kört fortare så är det de gånger jag maxat ut ordentligt på enskilda segment och det var det ju inte tal om på dagens pass...

Nu blir det ett lugnare tvåtimmarspass imorgon och sedan åker jag till Krabi över helgen för att tävla igen, det är ett 80 kilometers landsvägsrace på lördag och nu kör jag i H-50 klassen så det ska bli spännande att se hur man står sig i konkurrensen i år. Varvet är helt platt och det lär troligtvis sluta med en klungspurt vilket jag ju inte är helt oäven på. Jag får väl sätta målsättningen högt och sikta på att ta en pallplats nu på det första racet för säsongen i min egen åldersklass...

(null)
Imorse stod det långa tröskelintervaller på schemat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback