Första intervallveckan avklarad...

Då var den första veckan med fokus på hårda intervaller avklarad, igår körde jag först en timmes uppvärmning ute med gravelbiken inklusive ett fem minuters stravasegment med "fullt blås" som sedan avslutades med två block 40/20 på monarken nere i garaget. Dagarna före så kändes benen sega och jag var först tveksam till hur gårdagens pass skulle gå att genomföra på ett vettigt sätt men plötsligt vände känslan och benen nästan sprätte av sig själva. Skönt att få till ett bra avslut på denna första hårda träningsvecka...

Idag är det vilodag och det är fasiken lika jobbigt som ett hårt intervallpass, mentalt alltså... för när solen skiner en söndag och det står vila på schemat så är det svårt att låta bli cykeln. Åtminstånde för mig som alldeles för mycket gillar att vara ute och cykla, detta är väl en av mina stora svagheter att jag inte återhämtar mig tillräckligt alla gånger mellan passen. Men nu jäklar ska det bli ändring på det, cykla mycket kommer jag få göra senare i vinter men nu gäller det att komma upp i en hyfsad tävlingsform inför Thaisäsongen och då ska planen följas fullt ut, även den här detaljen med återhämtning...

(null)
Först en timmes uppvärmning ute...

(null)
Med en ordentlig "urblåsning" på ett stravasegment...

(null)
Sedan in i garaget för lite avslutande 40/20 intervaller...

(null)
Avslutade veckan med bra känsla och hög motivation inför kommande veckor... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback