En lång dag...

Idag har det gått i ett från morgon till kväll, det började med träningen imorse som gick helt enligt planen. Sedan snabbt in med lite mellanmål innan jag med en lånad bil körde ner till khok kloy ca 70 km härifrån för att få på ett par nya hjul till mountainbiken. Jag skulle ju inte fått dom i tid till den första tävlingen men igår hörde cykelhandlare av sig med de goda nyheterna att han lyckats lösa ett par andra hjul. Väl på plats visade sig att baknavet på MAVIC hjulet hade en 5 mm smalare axelbredd, cykelhandlaren gav sig snabbt iväg till en mekanisk verkstad i närheten och efter ett par timmars väntan hade dom fixat till en perfekt "spacer" och hjulet sitter som en smäck...

På väg hem stannar jag till i två matbutiker och provianterar lite saker som är svåra att få tag på hemma i vår by så nu kan vi gotta oss lite extra framöver. Trött och hungrig är jag åter hemma igen och klockan är redan 18,00 så nu blir det middag och en soft kväll på terassen till fullmånens sken...

(null)
Träffade på en gammal "cykelkompis" igen uppe i gamla Takuapa, kul att se att han fortfarande är i gång...

(null)
Sällskap vid lunchen nere i khok kloy...

(null)
Nu känner jag mig lite mer "peppad" inför helgens race, ett par vettiga hjul och vips så "lättade" cykeln 1,5 kilo...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback