Söndagsrunda...

I går blev det en riktigt fin söndagsrunda med gott sällskap, 140 km avverkades med lite extra hårdkörning i de tre stigningar som passerades. Erik Bergström Frisk och Carl Jarnhagen gjorde sitt sista pass för denna gången då de åker hem till Sverige idag, samtidigt gjorde Andy och Christoph från Österrike sin premiärtur. dom har ju precis anlänt och har hela tre härliga veckor av träning i värmen framför sig, allt fler västerlänningar börjar upptäcka vilka fantastiskt fina träningsmöjligheter och omgivningar det finns för cyklister här nere vilket är riktigt kul...

Idag är det ny vecka och den inleds med en vilodag, sedan väntar tre intervalldagar i följd som förberedelse inför helgens MTB race. Det blir inga stenhårda pass då jag ju vill hålla mig fräsch tills på söndag då tävlingen är men samtidigt inte för lätta heller då jag ju vill hålla uppe kapaciteten på en bra nivå. Upplägget är följande, varje dag består av en ca 2-2,5 timmes lugn runda där jag på tisdag slänger in 5x90 sekunder tröskel med 3,5 minuters vila emellan varje, på onsdag går jag ner till 4 intervaller och på torsdag blir det bara 3 stycken. Sedan vila på fredag och slutligen några testvarv av tävlingsbanan på lördag där jag gör ett par korta fartintervaller som en sista ansträngning innan racet...

Tyvärr fick jag reda på för några dagar sedan att leveransen av de 29" tävlingshjul jag skulle få till den lånade mtb:n inte hinner komma tills tävlingen, detta innebär att jag får tävla på ett par svintunga 27,5+ hjul med 2,8" däck på. Cykeln väger i nuläget 12,5 kilo och det är några kilo för mycket för att vara optimalt, speciellt då en stor del av extravikten sitter i hjulen...

Nu är det ju inte mycket att göra åt och jag får göra det bästa av situationen helt enkelt, jag är tacksam att jag får låna en cykel överhuvudtaget och jag får åka dit och ha skoj oavsett hur det går. Förhoppningsvis är inte varvet allt för kuperat eller tekniskt med många igångdrag utan mer snabbåkt och då kan jag nog hålla uppe farten ändå trots några extrakilo att släpa runt på, ja vi får väl helt enkelt se på söndag...

(null)
Gänget från igår...

(null)
Vätskepaus...

(null)
På kvällen blev det middag tillsammans med ett gäng grannar som alla åker hem i veckan för att fira jul i Sverige...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback