Tredje adventshelgen...

Lucia igår, transport och provkörning av tävlingsvarvet idag, tredje advent och race imorgon. Helt enkelt en riktigt bra och trevlig helg såhär i mitten på december...

Igår körde jag ett lätt pass på en halvtimme som aktiv vila, bara för att få testa cykeln en sista gång och försäkra mig om att de nya hjulen rullade som de skulle och visst kändes det skillnad mot de gamla som var betydligt tyngre och mer trögrullade. Jag gjorde också några "sista minuten" finjusteringar med bl.a. sadelhöjden och en liten sänkning av styrstammen, nu är det så bra det kan bli med den cykeln som står till buds så resten hänger  helt och hållet på mig själv...

Dom har tydligen börjat bygga hopp och tekniska partier med A,B och C spår även här i Thailand vilket aldrig varit min stora styrka och speciellt inte nu när jag knappt tränar mtb längre, vi ska ju upp till Ranong redan i dag och provköra varvet och då får jag se hurpass avancerade dessa partier är. Förhoppningsvis är det inget att oroa sig över men skulle det vara så, så får jag väl helt enkelt cykla fortare där det går att cykla fort...

Förberedelserna har iallafall varit de bästa och jag har en riktigt bra grund att bygga vidare på, under de fyra veckor jag nu varit här har jag tränat drygt 60 timmar totalt varav då endast sex timmar den senaste veckan som varit betydligt lugnare som uppladdning inför denna och nästa helgs MTB tävlingar...

Jag återkommer ikväll (lokal tid) med en liten rapport om hur varvet ser ut och utifrån det vad jag vågar ha för förhoppningar om morgondagen...

(null)
På väg till (thai) säsongens första race...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback