Pre raceday...

Nu har jag varit iväg och testat tävlingsvarvet och analysen lyder väl såhär, ett stentufft men mycket roligt varv. Hela 5 kilometers varvet är som en enda stor bikepark där det svänger hit och dit och går upp å ner hela tiden, lite som SM varvet på isaberg för er som varit och cyklat där fast i tropisk miljö. T.o.m "strupen" finns med fast i en lite längre version med fler velodromkurvor innan det slätar ut igen nere i dalen...

Jag cyklade två varv vilket blev tio kilometer och imponerande 600 hm, ja att det blir tufft för mig mot de små lätta thailändska klättrarna står helt klart och det var inte många släta snabbåkta meter där jag kan utnyttja min åkstyrka så tyvärr ingen bana som ger mig någon fördel. Nä, det blir till att slita riktigt ont för varje placering imorgon, men kul ska det bli för jag måste ändå trots allt säga att roligare varv har jag sällan skådat...

Efteråt bytte jag cykel och körde ett varv på söndagens linjebana också, det varvet är 7,2 km och går på avstängda vägar mitt inne i centrala Ranong. Nästan som en VM bana med bara en mindre stigning som mot slutet når strax över 6% i lutning, tillräckligt för att spräcka fältet om det går riktigt fort men inget som gynnar de lättaste klättrarna direkt. Här är jag mer optimistisk och jag hoppas att benen överlever morgondagen, då kan det bli riktigt kul även på söndag...

(null)
På plats strax innan lunch för att provköra några varv...

(null)
Start och mål på vallen över fördämningen sedan höger in över kullarna och sedan vänstervarv ner i dalen nedanför dammen för att efter några kilometer klättra upp till där jag tagit fotot, ner igen på stigen nedanför och höger upp för vägen vidare till varvningen...

(null)
Fotat från vallen ner mot dalen nedanför...

(null)
Varvet i sin helhet...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback