Racerapport thai mtb championships round 2...

Ja det blev inte så mycket att skriva hem om men en liten sammanfattning får jag väl ändå bjuda på, det var starka killar på startlinjen idag och för första gången någonsin här i Thailand fick man stångas rejält på startrakan för att få en bra position in i det första stigpartiet. Jag kom in där som trea och var nöjd med det tyckte jag, hängde på de två första gubbsen halva första varvet, sedan fick jag ett stopp i en kort brant och tappade några meter....

När jag strax därefter skulle dricka för första gången så upptäckte jag att flaskan bar borta, det här blev inte speciellt bra tänkte jag. Jag var här själv idag och hade ingen support att räkna med så det blev till att köra hela racet utan vätska, över 30 grader varmt och en tävlingsarena som ligger som i en gryta med fördämningen på ena sidan och bergen på den andra sidan, det blev lite svettigt vill jag påstå...

Nåja, jag höll de två framförvarande inom synhåll i drygt två av de tre varven vi skulle köra, sedan kroknade jag rejält och tappade dom ur synhåll, samtidigt kommer en gubbe ikapp och förbi och jag är nu nere på fjärde plats ut på det sista varvet. Nu blir det en kamp för att överleva racet och jag tar i för allt vad jag har för att inte tappa trean ur sikte, jag hoppas väl på ett under ska ske men icke sa Nicke...

Jag har trean inom synhåll i stort sett ända in i mål även om avståndet ökar och imål är jag ca en minut efter honom, fram till segraren är det hela sex minuter så där hade jag inte skuggan av en chans idag men tredjeplatsen, den kanske jag hade kunnat matcha bättre om jag hade haft något att dricka under loppet, fast det får jag ju aldrig veta nu...

Oavsett så är jag nöjd över min fjärde plats idag och helt klart finns det starka gubbs här i Thailand, H-40 mästaren från förra året som jag mött ett par gånger fick också stryk idag och blev "bara" tvåa.

Nu tar jag nya tag och efter en massage och påfyllnad av vätska och energi så laddar jag om inför morgondagens landsvägsrace och tar nya tag där...

Fast en bra sak hände faktiskt idag, jag körde till mig ett kontrakt på en cykel (mtb) hela nästa säsong härnere. Butiken som tillfälligt lånat ut mtb cyklar till mig för att jag ska kunna köra några race erbjöd efter målgång en fricykel för hela säsongen nästa vinter, kul värre ju...

(null)
Start & mål...

(null)
Nr lapps utlämning, det märktes att det var stortävling på gång för det vimlade av kommissarier och för första gången på tio år fick jag visa licens härnere. Det var ju tur att jag redan betalat in avgiften och fotat av licensen från "mina sidor" på scf:s hemsida...

(null)
Hög säkerhet...

(null)

(null)
Några bilder från banan...

(null)
En Royal Thai Airforce cyklist stretchar ur lite...

(null)
En annan värmer upp...

(null)
Det blev "huggsexa" om skuggplatserna i värmen...

(null)
Singha cycling team på plats...

(null)
Ett hårt race minst sagt...

(null)
Ganska nöjd med min 4:e plats även om jag ville mer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback