Resultat från dagens tempolopp...

Ja, jag själv körde ju inte idag då individuellt tempo inte direkt är min paradgren och också för att jag dessutom ska köra både imorgon och på söndag, men för ordningens skull så lägger jag ändå ut lite intressanta resultat från dagen...

Här får man väl en liten fingervisning om hur kvaliten på cyklisterna är jämfört med t.e.x hemma i Sverige, inte så "pjåkigt" skulle jag vilja säga och även om ingen kanske skulle matcha de allra snabbaste svenskarna så gör dom väl inte helt bort sig på tempocykeln...

(null)
Vi börjar väl med youth men som i detta fallet är 15-16 åringar, 37 startande varav 10 stycken snittade över 41km/h

(null)
Sedan då gubbarna i min egen åldersklass, 18 stycken körde tempot idag varav min kompis Bernhard Peham från Österrike som gick in på en fin 3:e plats. Dansken Jens Ostergaard vann loppet och kan nog bli en tuff konkurrent på söndagens linje...

(null)
Damelit hade inte så många startande men glädjande nog så klingar namnet på segrarinnan svenskt, någon som känner till henne ??

(null)Herrar juniorer, hela 33 startande i denna klassen med 21 man över 40km/h i snitt...

(null)
Herrar Elit, 29 man körde tempot varav de snabbaste på helt OK tider, noterbart är också att tempot kördes på en 5 kilometers sträcka för alla klasser vilket innebär att de som körde mer än 10 kilometer hade fler än en vändpunkt och eliten alltså hade hela fem vändpunkter vilket självklart drar ner snittet en del...

Ganska hyfsade startfält ändå och då det är betydligt fler som kör linjeloppen på söndag så blir det nog stenhårda race i alla klasser...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback