Weekend vibes...

Äntligen fredag och äntligen weekend och dax för race igen, fast just idag är det vilodag och jag passade på att sova ut ordentligt. Jag går ju normalt upp redan vid sextiden om morgnarna för att hinna med en lång sittning med morgonkaffet innan det blir dax att träna framåt åttatiden...

Men idag sov jag alltså ut ända till klockan åtta för att sedan sitta ett par timmar och slösurfa på telefonen medans jag drack mitt morgon the, ja ni läste rätt... inget kaffe idag utan grönt te med ingefära. Lite lätta förkylningssymtom gör att jag kör lite beprövade huskurer i förebyggande syfte...

Sedan körde jag en timmes stretch/yoga övningar för att mjuka upp stela ben och leder inför söndagens race. I morgonbitti kör jag ner till Phuket för att inkvartera mig och köra några testvarv på tävlingsbanan, tävlingens huvudsyfte är att få mig en ordentlig genomkörare inför Tour of Phuket som går om två veckor. Självklart hoppas jag på en pallplats men blir nöjd bara jag blir ordentligt trött och allra helst klarar köra på riktigt hög puls...

Känslan jag vill åt är när benen skriker efter mer trots att "varvräknaren" går uppe på rött...

(null)

(null)
Man blir inte yngre med åren och inte mjukare i kroppen heller så det gäller att göra vad man kan för att hålla sig någorlunda smidig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback