Snart helg igen...

Då var det sista riktiga träningspasset gjort för denna vecka och det börjar närma sig söndagens landsvägsrace i Pataloung, efter förra helgens mtb race där jag vurpade och slog mig på utsidan av låret så valde jag att köra en timmes RecoveryRide på måndagen istället för att vila, allt för att hålla igång cirkulationen och inte stelna till allt för mycket där jag fick smällen. I tisdags och onsdags körde jag sedan tre timmar distans, idag blev det två och en halv timmes cykling varav två sjukilometers sweetspottare och imorgon väntar en vilodag, då ska cykeln ska tvättas och väskan packas inför lördagens avfärd söderut...

Det är ca 35 mil till tävlingen på delvis väldigt små vägar så vi åker tidigt på lördag, då får vi gott om tid att komma fram och känna lite på varvet, det är ganska många små, korta men branta klättringar på upp till 25% där det är som värst samt en längre klättring som även den blir extremt brant mot slutet så en genomkörning av varvet med bil dagen innan är nog inte helt fel, sedan blir det en timmes lugn cykling framåt kvällen för att mjuka upp benen inför racet, riktigt kul att vara inne i en intensiv tävlingsperiod igen...


(null)
Dagens 2x7 km sweetspottare får räcka till som veckans "hårdträning" och så blir det nog nästa vecka med nu när tre helger i rad består av tävlingar...


(null)
En dålig bild av höjdkurvan för helgens race men att det blir ett antal branta klättringar (och utförslöpor)  under de 65 km vi ska cykla står väl helt klart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback