Vilodag...

Det närmar sig tävlingshelg och jag har börjat ta det lite softare med träningen, i måndags körde jag det sista hårda passet i detta tre veckors tröskel/vo2max block. Dagen efter blev det tre timmars lugn distans och igår två timmar lika lugnt.  Jag har känt mig lite smått irriterad i halsen och seg i benen sedan helgen så efter två lugna distanspass slängde jag för säkerhets skull idag in ännu en vilodag, jag har tränat hårt nu en längre period och planen är väl att efter en lite återhållsam vecka få fart på benen igen lagom till på söndag.

Imorgon och på lördag ska jag bara ut och rulla/leka in mig på mountainbiken som jag fått låna av en cykelhandlare som jag har bra kontakt med här nere, det är ju mtb race två helger i rad nu och det är riktigt sjysst av honom att låna ut en hoj så att jag kan köra. Jag behövde inte ens fråga utan det var dom som kom och frågade om jag inte ville köra dessa race, jag har ju ingen mtb med i år svarade jag men det var inga problem, hojjen står vi för fick jag till svar. 
Jag tackar allra ödmjukast för den hjälpen 😃🙏🏻

(null)
I förrgår blev det förresten ett dubbelpass, på eftermiddagen körde vi ett tre sets poolwolleyboll hos grannarna och det var allt lite jobbigt det också. Framförallt dagen efter kändes det i kroppen att man gjort något annat ett par timmar med musklerna än att cykla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback