Girona...

Igår kom vi då äntligen fram till Girona och gick från fricamping i naturen till citycamping i "storstaden". Girona är känt för sina förträffliga omgivningar att cykla i, små fina vägar åt alla håll och nära till Pyrenéerna om man gillar backar. Om det finns oändligt med småvägar att välja på så finns det om möjligt ännu fler grusvägar varav många inte ens finns med på kartan...

Här finns också ett cykelcomunity utan dess like, det bor hur många protour proffs som helst i staden och ännu fler "wannabes" så att hitta likasinnade lär inte bli svårt. Jag har hunnit titta in och shoppa lite i en av världens "hetaste" cykelbutiker för tillfället, The Servicecourse som ägs av före detta protour cyklisten Christian Meijer, han äger även La Fabrica Girona och Espresso Mafia, två caféer med cykelanknytning och kolla in lafabrichagirona på instagram så förstår ni varför jag ska dit och äta frukost om en liten stund...

Cykelbutiken "The Servicecourse" kör också en del speciella event under året och om två veckor väntar ett riktigt grusvägsäventyr under en helg som jag ska delta i men jag ska berätta mer om detta i ett senare inlägg för nu hägrar en helt fantastisk frukostupplevelse...

(null)
Från storslagen natur till citycamping...

(null)
En cykelbutik i världsklass...

(null)

(null)
Ingjutet i betonggolvet, en bit trägolv från en velodrom...

(null)
Vi hann med en liten stadsvandring innan middagen igår...

(null)
Gott om små trånga gränder i "old town"...

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback