En svajig uppladdning...

Nu är det bara en vecka kvar till säsongens stora huvudmål, le grande finale, nämligen Tour of Phuket som jag ju vann förra året och självklart vill försöka göra om även i år...

Tyvärr är jag lite orolig över hur detta ska gå till då jag haft en väldigt skum känsla i kroppen sedan förra helgens mtb race, jag har ont i musklerna, lederna och jag känner mig allmänt riktigt seg. Tjock i halsen och irriterad i luftvägarna är jag också precis som när jag har allergiproblem där hemma i Sverige om vår och försommar, detta har jag dock aldrig känt av här nere förut så jag vetetusan vad jag ska tro. Det har trots allt inte brutit ut något ännu som kan liknas vid att vara sjuk så jag tar det helt enkelt lite lugnare och avvaktar så får jag se vad som händer...

En åtgärd har jag satt in i förebyggande syfte och det är allergimedicin, om det nu mot förmodan är något som flyger omkring i luften och spökar alltså. Annars cyklar jag lite lättare än vanligt och har lagt in några fler vilodagar, jag tar dag för dag och känner in hur kroppen känns innan jag ger mig ut på cykeln. Sju dagar kvar till prologen och inte världens bästa uppladdning varken mentalt eller fysiskt men vad gör man...

Nu har också anmälan stängt för tävlingen och startlistorna har kommit ut, vi är bara 10 startande i äldsta klassen men vi startar samtidigt och kör ihop med klassen under oss som är supermasters H-45-54. Jag har framförallt två britter i min klass som har ett flertal startande i klassen under som vi startar ihop med och likaså två nyazeeländare som tävlar i ett team med åkare från flera nationer och dom har också ett flertal starka teamkompisar i klassen under så det kan nog bli ett väldigt intressant och svårt race för mig med konkurrenter som kan utnyttja taktikkörning över klassgränserna...

Nu håller jag tummarna för att nästkommande sju dagar räcker till för att få tillbaka en bra känsla i kroppen...

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback